Een dag meekijken met chauffeur John!

Benieuwd hoe het er eigenlijk aan toegaat tijdens een dag in het leven van een vrachtwagenchauffeur? Ja? Dan heb je geluk! Vandaag nemen we je mee op de vrachtwagen met John (links op de foto). Een doorgewinterde trucker die al heel Europa heeft afgereden.

Start van de dag
John start elke dag tussen 06.30 en 08.00 uur afhankelijk van de bestemming. “Ik begin altijd heel rustig met een bakkie koffie. Dan loop ik de laatste to-do’s door voordat ik in de vrachtwagen stap. Ik luister naar allerlei soorten muziek. Alleen dat harde gedoe, die hardstyle, sla ik graag over,” grapt John.

Met mooie muziek van The Cats, Johhny Cash en Elvis op de achtergrond rijdt John richting de eerste stop: Mitsubishi Chemical Advanced Materials Almelo. “Als ik daar aan kom, beginnen we natuurlijk weer even met een bakje koffie. Jaja, dat kan niet ontbreken. Daarna wordt er pas geladen, kunststof onderdelen voor Mitsubishi Vreden.”

Van Almelo naar Duitsland
Op naar de Mitsubishi in Vreden, Duitsland. Lossen maar. “Dit ging mooi snel. Het kan vaak wel een uur duren voordat je hier weg bent door alle drukte’’, vertelt John. Dit keer was het een meevaller en was ik met 10 minuten alweer de weg op. Omdat ik in Duitsland ben, is een broodje bokworst niet te missen, dus even een snelle stop”, lacht John.

Heweco Hardenberg is het volgende adres. “Hier los ik de rest voor Mitsubishi Chemical Advanced Materials Almelo. Ondertussen werd ik gebeld of ik de rest van de route anders kon voortzetten. De vracht van de komende adressen kon de dag daarna ook nog wel en ik kreeg wat spoedgevallen tussendoor, waardoor de route werd gewijzigd. Dat is helemaal prima. Zo zie je maar: Je krijgt een route van tevoren, maar deze kan altijd afwijken. Dat maakt het werk zo mooi, het onvoorspelbare af en toe”, vertelt John.

Tijd voor pauze
Na het telefoontje nam John even een pauze bij VDL ETG Almelo, gelegen op het XL Businesspark. “Maar ik was hier niet de enige; toevallig kwam ik een andere collega tegen. We hebben samen een half uur pauze genomen. Gezellig! Je mag ook maar vier uur achter elkaar rijden. Tijd voor een bakkie koffie en een boterhammetje. Met volle buiken gingen we vervolgens allebei weer onze eigen weg om een andere rit te maken.”

En weer door
“Door richting een andere vestiging van VDL ETG Almelo”, vertelt John. “Daar los ik chipmodellen voor ASML en laad ik de wagen vervolgens vol met diverse technische onderdelen.”

“Mijn volgende halte is bij Tuinte in Hengevelde”, zegt John. “Hier laad ik de eerste boxen met machineonderdelen uit. Bij HTM in Goor werd er wat ijzerwerk gelost, vervolgens naar Rijssen voor meer technische snufjes. Bij Hawo en Ten Hoek was het tijd om de laatste technische onderdelen te lossen, waarna ik doorreed naar Van Geenen om de laatste lading in te laden. Eenmaal terug bij VDL was het tijd om alles uit te laden. Om 16:15 uur keerde ik terug naar De Transporters. Het was een enerverende dag, maar ik heb weer genoten.”

Hulp nodig? 
Heb jij hulp nodig op het gebied van transportdienst, koeriersdienst of postbusservice? We helpen je er graag bij. Vul de calculator in of mail naar info@detransporters.nl.

Leave a comment